poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Szperacz muzyczny, odsłona pierwsza

Eksperymentalnie do moich jakże modnych obecnie lifestylowych wpisów dodaję jeden - specyficzny.
Szperacz muzyczny!

Zacznę od wokalistki, którą odkryłam i pokochałam miesiąc temu.
Odkrycie miało miejsce na YT
zacznę od TEJ piosenki Eivør (właściwie Eivør Pálsdóttir) - True Love


Cały teledysk jest fabularny, wyraźnie stylizowany na Siódmą pieczęć Ingmara Bergmana.
Ale odczucia co do teledysku pozostawiam... dla mnie jest cudownie zagrany cudownie zgrany i cudownie klimatyczny.

Eivør - jest Artystką z Wysp Owczych - Farerką, zgodnie z informacjami z wiki (a nie mam zamiaru bawić się w wikipowielacza) śpiewa po farersku, duńsku, islandzku i angielsku. Urodziła się w 1983 r.,   Nie ogranicza się w gatunkach, w jej muzyce słychać zarówno rock, muzykę klasyczną, elektronikę jak i brzmienia całkowicie folkowe które bierze ze skandynawskich (a jakżeby inaczej) klimatów.
Jej głos jest przeczysty przy niższych tonach lekko chropowaty, czasem barwą bardzo przypomina mi głos Kate Bush. Również mogłam się przekonać że i Eivor korzysta z jej repertuaru ( Hounds of Love). 
Bardzo wyraźnie podobieństwo barw głosu słychać przy wysokich partiach tej piosenki:




Jest bardzo płodną artystką, zgodnie z informacjami, które zamieściła na swojej oficjalnej  Stronie do tej pory wydała 8 albumów studyjnych i 1 EPkę. (jak na rozpoczęcie kariery w 1999 daje to naprawdę niezły wynik). Niestety nie jestem jeszcze po przesłuchaniu wszystkich, ale kiedyś może mi się uda;). 
Ku mojej rozpaczy niestety koncertuje głównie w Niemczech i Danii (i oczywiście na Wyspach). Przydałoby się ją zaprosić do Polski...ktoś coś?
podejrzewam, że przy naszym narodowym uwielbieniu przy wysublimowanych gustach dla Kate Bush (bardzo słusznie) i Katie Melua a także do TYCH Wikingów, okazałoby się, że bilety pójdą na pniu.
Dla niezorientowanych, Wyspy Owcze (podobno b. malownicze ale nie ma bezpośredniego połączenia z Polski) są tu: 





Wyświetl większą mapę

Dopisuję do miejsc, które muszę w życiu odwiedzić;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz